Particulier

Creëer rust en overzicht door structuur = meer tijd en ruimte

Bent u continu in de weer om alles snel en soepel te regelen, maar loopt het niet naar wens? Bent u moe van die race tegen de klok? De bergen onopgeruimd speelgoed, achterstallige administratie en overvolle kasten? Verlangt u naar meer structuur, rust en overzicht?

Een hoge werkdruk, constante communicatiestroom en actief sociaal leven kunnen de balans in uw leven verstoren. Hetzelfde geldt voor ingrijpende gebeurtenissen zoals een scheiding, overlijden, verhuizing, ziekte of burn out. Dan kan professionele ondersteuning uitkomst bieden.

Dus heeft u te veel spullen of taken en gebrek aan overzicht en tijd? Vindt u het lastig keuzes te maken? Wilt u af van wanorde en weer een goedlopende agenda en een opgeruimd huis?

Overweeg dan de diensten van een Professional Organizer, een specialist in organiseren en structureren.

Als Professional Organizer help ik u graag met:

Opruimen en ordenen

• Alle ruimtes in huis: van kelder tot zolder

• Garage / tuinhuis

• Studentenkamers

• Kasten; kleding- tot voorraadkast

• Foto’s ordenen/digitaliseren

• Verzamelingen

Overzicht en inzicht in de administratie

Een georganiseerde administratie leidt vaak tot het besparen van geld. Wellicht heeft u veel abonnementen lopen of verzekeringen die dubbel zijn afgesloten. Of zo veel stapels te archiveren documenten waardoor het u veel tijd kost iets terug te vinden. Samen gaan wij aan de slag met sorteren, weggooien en het opzetten van een voor u overzichtelijk systeem. Daarna kost het bijhouden van de administratie u aanzienlijk minder tijd.

Een verhuizing of verbouwing

De organisatie rondom een verbouwing of verhuizing is veel werk. Het uitzoeken, ordenen, herstructureren en inpakken van alle spullen neemt veel tijd in beslag.

Voor u kan ik:

• De planning en coördinatie verzorgen

• Verhuizers inhuren

• Opslag regelen

• In- en uitpakken

• Nieuwe ruimte(s) logisch indelen en inrichten

Praktische zaken na overlijden dierbare

Na het overlijden van een dierbare moet er heel veel geregeld worden in een emotionele periode. Niet alleen alles rondom de uitvaart, maar ook na die tijd moet er veel georganiseerd worden. Als Professional Organizer kan ik u helpen met de:

Administratie:

• Ordenen en uitzoeken van de administratie

• Afhandelen van lopende zaken (facturen, post)

• Opzeggen abonnementen, lidmaatschappen en contracten

• Contact met notaris

• Uitzoeken van verzekerings- en/of uitkeringszaken

• Aanvraag van overlijdensuitkering voor nabestaanden

• Aanvraag pensioen/AOW/ANW ten behoeve van nabestaanden

• Informeren van instanties

Boedelafwikkeling:

• Ordenen en inventariseren van de inboedel van de overledene

• Ontruimen van de kamer/woning

• Bemiddelen contact makelaar

Afwikkeling van de nalatenschap:

• Ondersteunen executeur

Organisatie rondom het uitzoeken en ordenen van de spullen en ruimtes in huis

Huishoudmanagement

Huishoudmanagement is het efficiënt organiseren van uw huishouden. Bent u continu aan het plannen, timen, regelen, multitasken, sturing aan het geven om het allemaal zo efficiënt, snel en soepel mogelijk te laten verlopen, maar loopt het niet zoals gewenst? Huishouden kan vaak eenvoudiger en handiger. Samen bekijken we hoe en wanneer alles routineus onder controle gehouden kan worden.

De praktische zaken bij een scheiding

Een scheiding is zeer ingrijpend en emotioneel. Er moeten veel praktische zaken geregeld en afgehandeld worden. Graag adviseer en assisteer ik u bij het uitzoeken, ordenen, herstructureren en inpakken van de spullen. Verder kan ik voor u de planning en coördinatie verzorgen indien er sprake is van een verhuizing, de opslag regelen, maar ook helpen met uitpakken en inrichten van de nieuwe woonruimte.

Timemanagement

Genoeg hebben van het gerace tegen de klok? Af willen van die constante tijdsdruk en het gevoel achter de feiten aan te hollen? Gewoon wel eens zonder schuldgevoel iets leuks kunnen doen? Dat kan! Samen kijken wij naar uw taken en wat u wilt bereiken. U leert prioriteiten stellen en daarna concrete stappen te plannen.

U kunt hierbij onder andere denken aan:

• Weekplanning

• Huiswerkplanning

• Studieplanning